Podul construit peste Dunăre la Brăila urmează să fie deschis circulației la începutul lunii viitoare, după cum precizează Agerpres, în urma unei declarații a ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. Podul este unul dintre cele mai mari la nivel european.

Unul dintre cele mai mari poduri suspendate din Europa, podul de la Brăila, și unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură din România va fi deschis circulației în data de 6 iulie a acestui an, pentru a putea fi folosit în sezonul estival, după cum a mai menționat Sorin Grindeanu.
Am hotărât împreună cu colegii, şi cu autorităţile publice locale, şi cu colegii de la CNAIR, şi cu antreprenorul sau companiile care au lucrat aici, pentru că nu e vorba doar de una singură, ca darea în circulaţie să fie făcută cât de repede putem şi asta înseamnă 6 iulie. În 6 iulie vom putea să dăm în circulaţie, pe varianta Măcin. Lucrările sunt în proporţie de aproape 100% finalizate. Mai sunt câteva lucruri de pus la punct. În rest, toate sunt finalizate – sorin grindeanu
Circulația va fi restricționată pe timp de noapte pentru o perioadă limitată, pentru a începe procesul de demontare a macaralelor. Mai mult, ministrul a declarat că vor mai urma lucrări, deoarece varianta cu descărcacre la Jijila trebuie finalizată și deschisă circulației până la sfârșitul acestui an. Pentru demontarea macaralelor ar fi fost nevoie de o perioadă îndelungată și nu ar fi permis trecerea în folosință a podului în sezonul estival. Astfel, va fi stabilit un program în care podul să poată fi tranzitat. Mai mult, un anumit interval orar va fi stabilit pentru ca macaralelele să poată fi demontate, lucru n ceu s-ar putea face sub trafic, deoarece ar pune în pericol viața celor care tranzitează podul. Astfel, Sorin Grindeanu a declarat că podul ar putea fi destinat fătă întrerupere circulației pe perioada de week-end-uri, iar pe timpul săptămânii de dimineața de la 6 până seara la orele 20-21, iar noaptea să fie macaralelele demontate.
În anul 2017 a început construcția acestui pod, iar acum este printre primele trei cele mai mari poduri din Europa, după cum notează Agerpres. Peste 80.000 de kilometri de fir de oțel au fost utilizate pentru construcția podului peste Dunăre. Greutatea celor două cabluri principale ajunge la 6.700 de tone. Lungimea lui este de 1.974 de metri. 489 de metri este lungimea deschierii laterale dinspre Brăila și 364 pe malul dinspre Tulcea. Au fost realizateb și drumuri de legătură cu podul, în lungime de aproximativ 24 de kilometri.
Sursa: AGERPRES
Foto: Jurnalul