Consilierul ministrului Educației, Radu Szekely, a declarat în cadrul emisiunii „Piața Victoriei” de la Europa FM că nota 8 ar trebui considerată ca ideală pentru elevii din România.
„Standardele de evaluare sunt un lucru foarte important. și ele trebuie dezvoltate. Nu există încă la nivel național, pe discipline, standarde clare de evaluare, adică ce înseamnă un 8, de exemplu. Nota 8, care ar trebui să fie, credem noi, nota optimă pentru un elev. 9 și 10 înseamnă excelență, 8 este optimă, iar tot ce este mai jos înseamnă că trebuie să mai lucreze. N-ar trebui să tindă toată lumea spre 10”, a explicat Radu Szekely în emisiunea moderată de Marcel Bartic.
Oficialul a vorbit și despre un nou proces de corectare al lucrărilor: „Evaluarea sau corectarea standardizată despre care a vorbit domnul ministru va fi pilotată la bacalaureat, evaluarea națională și evaluările pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a – înseamnă pur și simplu corectarea aleatorie, fără să știi de unde vine examenul. Lucrarea se duce la profesori printr-o platformă, printr-o aplicație. Nu știe nimeni a cui este. Să vedem dacă în felul acesta se îmbunătățește calitatea corectării.”
Aceste evaluări uniformizate au rolul de a prezeta competeța elevilor prin intermediul unui procentaj de realizare: „Niște teste standardizate care evaluează competențele elevilor pe cele două discipline (comunicare și matematică), pe fiecare nivel. Aceste teste sunt bazate pe itemi obiectivi, testați, care, chiar dacă sunt diferiți – adică eu și dumneavoastră dacă am da testul acum, ar putea ca pentru aceeași competență să avem itemi diferiți. Dar ei vor spune evaluatorului că noi avem acea competență dezvoltată sau nu. Și elevul și profesorul, dar și familia vor primi un raport în urma acestei evaluări care nu dă o notă, ci dă un procentaj de realizare”, a precizat Szekely la Europa FM.