Voi începe acest interviu spunând că prin intermediul gândurilor următoare, atât cele din partea mea, cât și cele din partea intervievatului, va rezulta o definiție, zic eu, destul de complexă a umanismului.
Radu, Răducu sau (Motor)Bike este rider-ul cu cel mai mare canal de YouTube din România privind viața de motociclist. El ne-a demonstrat cât de armonios poate să evolueze un om atunci când face ceea ce îl pasionează, cel care ne arată traficul exact așa cum este, cel care prezintă echipamente moto și motociclete. Radu este cel care își ia audiența ca pasager și îi arată frumusețea naturii, dar și cum să o protejăm, adrenalina de pe circuit și responsabilitatea cu care trebuie să conducem.
1. Înainte de toate, ai putea să ne povestești care a fost primul tău contact cu motociclismul? Ai avut așteptări sau rețineri? Cum au evoluat acestea?
În ceea ce privește lumea motociclismului, am avut ocazia de a conduce singur pentru prima oară un moped la vârsta de 6 ani. De acolo pasiunea a crescut odată cu vârsta, iar la 11 ani, părinții mei mi-au cumpărat un scuter pe care l-am păstrat pana la 18 ani, moment în care am achiziționat pentru prima oară o motocicletă în adevăratul sens al cuvântului. La început nu pot spune că am avut vreo reținere sau vreo așteptare, eram mult prea mic pentru a mă gândi la asta. Mi-a plăcut mereu viața pe 2 roti și am încercat cât mai mult să îmi creez amintiri.
2. Știm că motociclismul este un un mod de transport, în general destinat unei singure persoane, care presupune inclusiv călătorie și performanță. Cum te simți fără pasager, ce vorbești cu propria persoană la drumurile lungi?
Plimbările cu pasageri sunt uneori amuzante și oferă șansa, atât a pilotului, cât și a pasagerului de a se cunoaște reciproc, mai ales când oamenii petrec ore în șir unul lângă celălalt. Când vine vorba de o plimbare fară pasager, cred că tot acest sentiment de cunoaștere se reflectă asupra propriei persoane. Pentru mine este o ocazie unică în care să încerc să mă regăsesc, să îmi pun gândurile în ordine și să reușesc să evadez din rutină. Când sunt pe motocicletă încerc să nu mă gândesc la nimic altceva și să mă bucur de momentele respective, de tot ceea ce se află în jurul meu și de cât de frumoasă este viața.
3. E de la sine înțeles că activitatea ta publică este o dovadă a pasiunii tale pentru motociclete, pentru libertate și natură. Crezi că această pasiune are vârstă sau contează la ce vârstă vei avea pe permisul de conducere categoria A?
Nu cred că există o vârstă prea mică sau prea mare pentru această pasiune. Da, într-adevăr trebuie să ținem cont de limitele minime legale referitoare la diversele categorii și subcategorii de permis, dar multe persoane pe care le-am întâlnit mi-au spus același lucru: Singurul lor regret e ca nu au început asta mai devreme.
4. Faptul că tot mai mulți adolescenți și nu numai, care poate nu știau că le place viața pe două roți, doresc să se inițieze în această lume datorită conținutului postat de tine este un lucru minunat. Unicitatea canalului tău de YouTube îl face pe (Motor)Bike un om împlinit?
(Motor)Bike a devenit un personaj prin care este împărtășită viața lui Radu și un mijloc de exprimare. Unicitatea canalului reprezintă, desigur, o satisfacite personală, dar nu aș vedea-o ca pe o împlinire.
5. Acum aproximativ doi ani, ai fost pentru prima oară pe un circuit. De atunci ai început să te pregătești, ai devenit pilot și ai participat la curse de viteze. Cum te-ai simțit când ai urcat pe podium, chiar dacă a fost pentru prima dată când ai concurat? Este motociclismul românesc un sport susținut?
Chiar dacă au trecut deja aproape 2 ani de la prima intrare pe circuit și de la primul podium pot să îți spun că se simte ca și cum ar fi fost ieri. A fost un sentiment unic, o amintire pe care nu o voi uita niciodată. Această trăire mi-a confirmat faptul că toate informațiile adunate în acest timp au reprezentat o bază solidă pentru tot ceea ce urmează de acum înainte.
Motociclismul românesc susținut? Absolut deloc! Fiecare pilot merge acolo pe proprii bani, încercând să aducă performanță într-o competiție în care adevăratele talente se chinuie să răzbească și să concureze de la o etapă la cealaltă. Sponsorii sunt foarte greu de găsit, iar mulți nici măcar nu cred în astfel de proiecte. Suntem cel puțin cu 30 ani în urma țărilor din Europa când vine vorba de motociclism viteză.
6. Cât de important este echipamentul moto? Știu că ai spus de multe ori, este și evident, dar totuși mulți motocicliști aleg să nu îl poarte, iar prin prisma acestui interviu aș vrea să fie și scris, să certificăm seriozitatea protecțiilor.
Echipamentul este una dintre cele mai eficiente metode în a te proteja împotriva accidentelor. Oricât de prevenitv ai fi, din păcate, uneori nu este vorba doar despre tine. Suntem oameni și cu toții greșim, însă greșelile unora s-ar putea să ne coste viața, fără să conștientizăm asta. Nu putem controla traficul din jurul nostru, putem controla doar ce facem noi, iar pentru aceste momente, echipamentul este cel ce face diferența dintr-o căzătură din care te ridici, te scuturi și mergi acasă și una în care te trezești în sunetul sirenelor ambulanțelor sau poate chiar mai rău de atât.
Pentru mersul cu motocicleta, echipamentul nu este important, ci crucial! Piața din Romania este mai plină ca niciodată de importatori și distribuitori ce oferă piese de echipament accesibile și perfecte pentru orice conditii atmosferice: de la -5 grade la +40 grade poți avea aceeași protecție.
7. Relația cu audiența ta este una complet transparentă și bazată pe sinceritate. Ce vrei să îi transmiți și crezi că ar fi un gând general valabil?
Într-adevar, mereu am fost transparent și sincer cu comunitatea formată. Acesta este unul dintre cele mai importante principii de-ale mele și mereu va fi așa. Ei au fost acolo și au rămas în continuare de fiecare dată, iar asta pentru că au văzut mereu ce se întâmplă pe canal. Singurul lucru pe care l-aș putea transmite ar fi recunostința mea pentru susținerea de care au dat dovadă și faptul că au rămas aici, după mai bine de 6 ani de videoclipuri pe YouTube.
8. Urmărindu-ți evoluția de atâția ani, nu am putut să nu observ că ești un om cu foarte mult spirit disciplinar. Cât de însemnat este și cum propui, celor care citesc acest interviu, să clădească conceptul de self discipline?
Toată această disciplină a apărut în timp, odată cu maturizarea. Poate da, uneori a fost prematură și motocicleta a avut un aport semnificativ în asta, arătandu-mi, de fapt, cât de firavi suntem ca oameni și cât de ușor se poate sfârși totul. Am înțeles asta foarte rapid și am preferat să abordez o atitudine prevenitivă, ceea ce m-a scutit de foarte multe accidente și evenimente neplăcute. Disciplina și toată această atitudine cred că sunt foarte ușor de clădit de fiecare dintre noi, însă cel mai important aspect este că trebuie să ne dorim cu adevarat asta. Uneori poate ne este greu să ieșim din zona noastră de confort, dar poate fi o provocare pentru fiecare dintre noi.
9. Radu, ce crezi că ar face lumea mai bună?
Trebuie să recunosc că nu am mereu cuvintele la mine și uneori mi-e greu să pun pe foaie sau în videoclipuri ceea ce simt de fapt, dar un lucru pe care l-am susținut mereu și l-am promovat cu fiecare ocazie este faptul că cea mai mare greșeală pe care o facem este să ne gândim că avem timp. YOLO. Viața este mai scurtă și mai fragilă decât am crede, așa că cel mai bun lucru pe care îl putem face este să trăim momentul.