Școlile pot plăti profesori și consilieri școlari din alte unități de învățământ, în cadrul programului de reducere a abandonului școlar

Ministerul Educației a publicat trei documente oficiale cuprinzând întrebările frecvente referitoare la Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS), precizând că „se poate implica personal din alte școli și se poate plăti” pentru orele remediale și de consiliere.

Întrebat dacă se poate solicita personal din cadrul altor unități de învățământ pentru orele de consiliere, Sorin Cîmpeanu a răspuns afirmativ: 

La școala noastră nu este normat post de consilier școlar sau psiholog. Un cadru didactic de la altă unitate de învățământ, care este psiholog școlar, poate fi remunerat la școala noastră cu plata cu ora în cadrul proiectului? Din punctul de vedere al implementării proiectului ar fi foarte important să participe și o persoană cu cunoștințe de consiliere, psihologie, pentru elevii din medii defavorizate, pentru activitățile care au ca scop prevenirea bullyingului, pentru activitățile (de – n.red) parenting etc..

În ceea ce privește implicarea cadrelor didactice, altele decât cele din școală, în susținerea orelor de remediere, există alternativa apelării la dascăli din alte unități, dar și la profsorii suplinitori

În legătură cu orele de consiliere școlară, ministrul a răspuns la următoarele întrebări:  

• Un profesor de învățământ preșcolar, care este și consilier educațional în cadrul școlii, poate participa la desfășurarea activităților proiectului?

Răspuns: Da, în măsura în care competențele și expertiza acestui profesor sunt necesare pentru implementarea cu succes a activităților proiectate și obținerea rezultatelor așteptate.

• Activitățile de consiliere elevi și educație parentală, dacă școala nu are consilier școlar, pot fi realizate de către colegi profesori care au specializarea psihologie?

Răspuns: Da, în măsura în care competențele și expertiza acestor profesori contribuie la implementarea cu succes a activităților proiectate și obținerea rezultatelor așteptate. Vezi mai jos listele cu răspunsurile Ministerului Educației.

Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS) este inclusă în cadrul Planului Național pentru Redresare și Reziliență al României (PNRR) și beneficiază de o finanțare în valoare de 543 milioane Euro.

Obiectivele PNRAS cuprind:

a) diminuarea riscului de abandon școlar în cel puțin 25% din unitățile de învățământ participante la Program în perioada 2021—2026, cu încadrarea unității de învățământ într-o categorie de risc mai mic;

b) îmbunătățirea rezultatelor obținute de elevi în cadrul evaluărilor naționale și creșterea procentului de elevi care finalizează învățământul gimnazial;

c) creșterea participării absolvenților învățământului gimnazial la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a și a ratei de tranziție de la învățământul secundar inferior la învățământul secundar superior.

Mecanismul de Avertizare Timpurie în Educație (MATE) are menirea de a identifica, în timp real, semnalele timpurii ale copiilor – rezultate școlare scăzute, istoric de repetenție, absențe, comportament școlar inadecvat – informații care permit personalului din școli, cât și agenților de decizie de la nivel județean și central să adopte măsuri adecvate situațiilor.

 

Anca Mocănaşu
Anca Mocănaşu
Studentă la Jurnalism, scrie poezie, proză și recenzii de cărți sperând că va reuși să transmită emoție - orice tip de emoție. Se consolează cu reggae și bețișoare parfumate.

Similar Articles

Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai populare