Competențele financiare ale copiilor din medii dezavantajate sunt „cu ani în urma” celor dobândite de copiii avantajați

Copiii cu vârsta de 15 ani care provin din medii dezavantajate din punct de vedere socio-economic manifestă competențe financiare similare copiilor de 11 ani din medii avantajate, conform unui studiu realizat de cercetători de la University College London (UCL). Potrivit celor spuse de aceștia, diferența semnificativă în privința cunoștințelor financiare ale copiilor, care tinde să apară încă de la o vârstă fragedă, este de-a dreptul îngrijorătoare.

“Studiul nostru demonstrează că abilitățile financiare ale copiilor dezavantajați care sunt pe punctul să termine învățământul secundar sunt similare celor pe care copiii avantajați le au în momentul când intră în învățământul secundar.”, a declarat Profesorul John Jerrim de la Institutul pentru Educație al UCL, coordonator al cercetării.

“De exemplu, la vârsta de 17 ani, există o diferență medie de 14 puncte între grupurile socio-economice, în clasamentul competențelor financiare. O diferență similară apare la vârsta de 13 ani, ceea ce semnalează că, în ceea ce privește competențele financiare, cauzele primare ale inegalităților se fac simțite încă dinaintea intrării în învățământul secundar”, mai adaugă specialistul citat.

Studiul a fost realizat prin intermediul unui chestionar care aborda teme precum dobânda, inflația, cheltuielile, economiile sau taxele, acesta fiind adresat unui număr de peste 3.700 de elevi. Copiii din medii avantajate au declarat într-un procent mai mare decât cei din medii dezavantajate că pot să estimeze rapid restul primit la cumpărături (67% vs 54%), că au primit lecții privind economisirea (43% vs 28%) sau că știu clar diferența dintre “am nevoie” și “vreau” (36% vs 27%).

Printre altele, studiul a arătat că, în rândul elevilor care provin din familii cu o condiție financiară precară, aproximativ 33% dintre elevii cu vârste de 11-17 ani nu au putut calcula câți bani ar urma să aibă în contul de economii, la o anumită rată a dobânzii, pe când în rândul copiilor din medii avantajate doar 14% nu au putut rezolva calculul.

Cercetătorii au încercat să afle și modul în care se desfășoara discuțiile dintre părinți și copii pe teme legate de gestionarea banilor, constatând mici diferențe între grupuri socio-economice, din punct de vedere al intenției părinților de a-i învăța pe copii astfel de lucruri, dar diferențe considerabile în ceea ce privește nivelul de încredere al părinților de a reuși să le explice în mod adecvat copiilor chestiuni financiare. Astfel, părinții din medii avantajate tind să aibă mai multă încredere în privința felului cum îi educă pe copii să-și administreze banii, dar și în privința capacității lor de a-i influența pe copii referitor la modalitatea acestora de a se raporta la bani pe termen lung.

Dumitriu Alexandra-Maria
Dumitriu Alexandra-Maria
Studentă la Facultatea de Litere, cu o mare slăbiciune pentru Julie Delpy, poezie contemporană și fornetti cu mere.

Similar Articles

Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai populare